tisdag 28 juni 2011

Livets diet


Jag har växt väldigt fort de 3 senaste veckorna och känner mig ganska mätt på alla nya känslor.
Lite spyfärdig faktiskt.
Men belöningen kommer så fort att det inte är några problem att övertala sig själv att fortsätta vara den där positiva person som jag börja bli.
Men om jag är på dåligt humör en dag så är jag så rädd för att jag har fallit tillbaka till de gamla mönstret.
Men jag märker att jag faktiskt kan vara på dåligt humör.
Oftast handlar de om att jag har sovit eller ätit dåligt.
Inget annat.
De funkar ungefär som att sluta röka. Vem fan har sagt till mig att jag ska hålla på med att bli snäll och bla bla bla.
Jag klarar mig själv.
Ibland vill jag vara en skitstövel, men den personen finner ingen plats i min själ längre.
Förlusten är helt enkelt för stor har jag insett.
Jag har börjat se saker på så annorlunda sätt.
Personer jag inte tidigare har gillat har plötsligt blivit mer intressanta och tvärtom.
De är lite ensamt att sitta i denna bubbla och titta ut, men jag måste ju börja någonstans.
Jag känner mig som en nykomling i min egna lilla värld.
En som faktiskt kan och vill en massa saker.
/niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar