tisdag 7 juni 2011

Dax att göra slut

Nu har jag stått och rensat ogräs i samvetets trädgård.
Lite väl mycket skit och rensa men det är skönt.
Men jag hittade roten till allt mitt ont, och de var inte kul.
Låt mig förklara.

I morse när jag satt med mitt morgon kaffe i handen så frågade min sambo om jag inte skulle ta och köpa ett linne så jag inte får en sån där bonbränna på armarna.
Jag svarade negativt nej och markerade att de var de dummaste jag har hört utan att säga något.
Ni vet... kropp språk och himla lite lätt med ögonen.
Stämningen blev ju tipp topp efter de.
Sen runt 09:00 snåret innan frukosten på jobbet så slog de mig hur korkat de var att svara så negativt på en så enkel fråga.
Jag började genast granska detta beteende och upptäckte att de händer fan jämnt.
Va fan håller jag på med undrade jag och blev mer arg på mig själv.
Jag äger inget linne och har inte ägt ett på 100 år ... typ.
När jag träffade min älskade sambo så skulle jag ABSOLUT inte ha jeans och ABSOLUT inte ha en besvärlig skjorta med jobbiga knappar.
Idag vet jag bättre och erkänner mig besegrad.
Jeans är skönt och skjorta är snyggt.
Efter en stund så plockade jag upp min mobil och skrev ett meddelande till min sambo.
"Tror du jag passar i Linne?"
Herregud tänkte jag.... hur dum får jag vara...
Jag kan väl börja med att skriva en ursäkt om mitt korkade beteende.
Men sån är jag....... förhoppningsvist inte länge till.

Men en av de värsta händelserna jag har åstadkommit var en julafton för några år sen.
Det var hemma hos min mamma, vi satt i köket och hade det trevligt.
Bredvid min mammas micro stod det en Soda Streamer.
Det var hennes senaste tillskott i köket och hon var mycket nöjd över den.
Plötsligt hoppar den där negativa skitungen på 5 år fram i mig och sa.
En så där kommer inte in i mitt hem ... jag skulle bara dricka kola och bli tjock.
Jag tänkte inte ens på att jag kanske sårar henne.... inget... nope nada.

Kvällen kom och det var julklapps dax.
Vad fick jag???
En Soda Streamer.
Jag skämdes så mycket (även nu) att jag minns inte mycket mer av den kvällen.
Usch...
Jag ska ringa min mamma när jag har gjort klart detta inlägg och be om ursäkt.

Vem är då denna skitunge som bor i mig?
Han har förstört så väldigt mycket för mig.
Han har tacka nej till så mycket när jag så gärna ha velat göra något.
De hela handla om att jag vill inte misslyckas och därför avstår jag.
Det är dax att göra slut med denna idioten som hela tiden tittar fram när jag kan peta på något som jag inte behöver peta på.

Precis efter jobbet skulle bege mig till svärfar och möta upp min sambo och hennes syster.
Det var en promenad på ca 200 meter.
Jag funderade på allt jag hade tänkt på under dagen när jag fick syn på svärfars granne.
Dagen innan hade han stått med en laser mätare och hållit på mäta och fixa något på gräsmattan.
Då fick jag syn på vad det vad.
En pool.... herregud tänkte jag.
Ska man stå med en laser mätare..... då stannade jag och vände mig om.
Om ingen hade sett mig hade jag gett mig själv en fet smäll.
Den där skitungen inom mig får flytta någon annanstans.
Fattar ni nu va jobbig han är.

Det är slut.

/niklas



2 kommentarer:

  1. Hej Niklas!

    Tycker du är FANTASTISK som VILL ändra dig till det bättre :-) Livet är MYCKET roligare om man har ett positivare tänk.
    Du är på väg till att bli en bättre MAN som mår underbart bra!

    Lycka till!
    Anette

    SvaraRadera
  2. Roligt och bra skrivet Niklas.
    Lycka till med separationen ;-)

    SvaraRadera