torsdag 9 juni 2011

Bjuder på mig själv

Jag älskar dessa människor som bjuder på sig själva.
Helt underbart när dom berättar om sig själv som är pinsamt och sen skrattar åt de.
Jag tror säkert att flera tycker som jag.
Det är ett allt för sällsynt folkslag.

Jag har väldigt svårt att just berätta och erkänna något pinsamt jag har varit med om.
Känner mig exponerad, svag och paranoid för stunden.
Men när de väl händer ibland och jag ser att folk skrattar "med" mig och inte åt mig mår jag faktiskt bra.
Rodnar lite lätt .... men de är är underbart.

Så nu ska jag rota i mig själv och berätta om något som bara jag vet.

När barnen och min sambo inte är hemma så sjunger jag framför spegeln.
Oftast till någon tuff musik där jag kan känna mig tuff.
Grimaserar och stirrar på mina egna moves så allt går rätt till.
oj oj oj va snygg och cool du är du läckra bit.
Ibland kan jag sätta en låt på repeat för att jag verkligen ska få till det med både refräng, dans och blick.

Top 5
Tuffa sånger jag mimar till just nu. (när jag är själv hemma)

1. Timbuktu - Dödsdansen
2. The Prodigy - Run with the wolves
3. Promoe - Ondskan
4. Freestylers - Cracks (Flux Pavilion remix)
5. Robyn - Call your girlfriend (Feed Me Remix) (Endast dans till denna)

Oftast så kan jag bara refrängerna, så de blir ett pantomim mummel mellan refrängerna, men jag ser cool ut ändå.

Herregud.... ska jag verkligen ska jag verkligen publicera detta ?
Japp som ni ser så har jag tydligen gjort de.
Shit va jobbigt.
Ha ha ha...

Med blandade känslor lägger jag upp detta.
För i min värld är detta att vara svag.
Men djupt där inne i mig finns det en lite röst som säger att de är ok.

/niklas

1 kommentar:

  1. Artister gör så hela tiden, men t.o.m med sina egna låtar;) Så jag kan inte förstå varför det skulle vara fel...egentligen..! Är det nån jantelag som ligger under och puttrar. Man får göra vad man vill så länge man inte skadar andra och jag kan ju inte se nåt skadligt i det här. Mima på du och öva kanske du kan göra ett framträdande nån gång och bli av med den rädslan också. Skit i vad andra tycker.Kör på och se vart det leder! Kanske bara till en större spegel och större "mim-plats" eller kanske till en stor scen...WHO KNOWS!

    SvaraRadera