torsdag 2 juni 2011

Fredagsmys

Detta hemska ord....
Fredagar med chips, läsk, godis och tacos.
Hela facebook fylls av dessa kommentarer.
De står mig över halsen eller vad det nu heter.
Vad är de då som är så hemskt?
Inte aning.
Jag bara föraktar hela grejen.
Kanske för att jag inte är så bra på att fredagsmysa själv och är avundsjuk på alla andra.
Det ligger nått i de.
Men de finns en lite twist i de hela.
Min minsta dotter låg på min axel och ville inte somna.
Jag vaggade runt i lägenheten och surfade på mobilen.
Kollade efter recept för att kanske laga något gott, vilket sker allt för sällan.
Hon somnade sött och jag la henne i sängen.
Jag satte mig bredvid henne och kollade in facebook.
I en av mina fantastiska grupper jag är med i så var de en tävling.
Jag svarade snabbt och var faktiskt först och hade dessutom rätt.
Vinsten var ett par byxor.
Fredagsmybyxor.
Stor turkos logga på benet med just fredagsmys texten.
Jag blev lustigt nog väldigt stolt och väldigt mallig när dom väl damp ner i brevlådan som en avi.
De hela känns som om att min karma ville säga åt mig att sluta vara en tjurig, avundsjuk skitstövel och var lite glad över alla som faktiskt har just "Fredagsmys"
Trevlig fredagsmys på er.
/niklas

1 kommentar: