lördag 2 juli 2011

Självlurad Del 1

Jag behöver inte ens vara onykter för att lyckas övertyga mig själv om saker som jag vet inte funkar.
Vad är det som driver denna övertygande kraft.
Mänsklig dumhet.

Åt precis ca 400 gram kött i form av tre hamburgare plus pommes och en halv liter energi dryck av märket Monster.
Hur smart var de?
De är ju inte så att jag känner mig nöjd och belåten precis.
Kanske kan få plats med en stor kopp kaffe när jag ändå är igång.
Står även choklad pudding i kylen och väntar.
Självklart kommer jag att konsumera en skål, för det finns alltid plats för sånt.

Hur många gånger har jag inte suttit i soffan och haft gamnacke och nekar att jag är trött....
Min sambo säger:
-Niklas ska du inte gå in och lägga dig?
Mina svar är alltid lika trevligt.
-Va fan, jag är inte trött.
-Men du sover ju.
Säger min sambo lite irriterat.
Men istället somnar jag om och fortsätter att titta på TV.

Klockan är 01:45.
Hänger vid baren med en nästan full öl.
Shit, måste köpa en öl till.
För att?
Missar jag något annars?
Finns de någon tid att hålla eller rekord att slå?
Men visst fan ska man ha den ändå.

Och varför tar jag den där kopp kaffen som jag ändå inte tycker om, men dricker den för att jag kan?
Jag vill ju inte vara otrevlig.
Men jag tycker ju inte om just DE kaffet.
Vad är problemet??

Varför i helvete går jag på barnkalas hungrig.
Tårta, kaffe och annat kalas gott funkar ju inte när jag är hungrig.
Man sitter i bilen på vägen hem och undrar vart enda jävla gång varför man åt så mycket tårta och kaka?
Jag skulle ha ätit innan, tänker man.
Bla bla bla.... skyll mej själv.

Fan va jag lurar mig själv hela tiden.

De finns To-Do listor men jag ska ha en ny:
Not-To-Do

/niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar