onsdag 25 maj 2011

Kaffedax

Jag tittade på programmet "Du är vad du äter" för ett tag sen.
Jag skakade på huvudet och tänkte för mig själv :
Hur fan kan hon dricka 40 koppar kaffe i veckan?
Vad tänker hon med?
Det är ju inte så jävla smart.
suck...

Men då måste jag nog också fundera på om jag är så mycket bättre själv.
Klart jag är det... nu ska vi se.

2 koppar innan jag drar till jobbet.
1 kopp på jobbet innan jag börjar.
1 kopp på frukosten
1 kopp på lunchen
3 koppar efter jobbet.
8 koppar på en dag.
Alltså 45 koppar på vardagarna.

Lördag 4 koppar
Söndag 4 koppar
= 53 koppar kaffe i veckan.

Hmmmm....
Öööö..
Ok.

Jag dricker alltså mer kaffe än hon i programmet.
Yes jag är bättre än henne....... fast på ett sämre sätt.

Moralkakan i detta är ju att jag ska kolla lite mer på mig själv innan jag dömer någon annan.

Slänger på lite kaffe och funderar på vad jag har lärt mig av detta.

/niklas

3 kommentarer:

  1. jag gillar "jag är bättre men på ett sämre sätt" så insiktsfullt och bra!

    SvaraRadera
  2. njae, 8x5 är faktiskt 40 och inte 45.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant ;)
      Kan bli så när man skriver rakt av.

      Radera