tisdag 24 maj 2011

Dagens rätta steg

Fas 1
Idag har jag en konflikt som jag nu väljer att inte springa ifrån.
Jag kunde välja att inget säga och bara låta de vara men jag väljer att stanna kvar och försöka lösa de hela.
Jag ringde upp dit jag ska och insåg att de hade löst sig.
Alltså ingen fara.

Fas 2
Nästa grej är att berätta och se till att den personen som behöver veta denna informationen får den.
Just nu när jag skriver detta håller jag på att skita på mig och är jätterädd för vad som ska hända.
Men vad kan hända???
Jag vet faktiskt inte men jag vet att jag gör rätt.
Vissa saker kan jag ju inte kontrollera och därför bör jag låta bli.

(När jag skriver de här i bloggen 
just nu så känner jag att det 
lugnar ner mig och jag kan få 
ett annat perspektiv på 
vad de är jag ska göra.
Men jag är fortfarande rädd. )

Fas 3
Personen fick sin information.
Ett bittert mmmm och sen var det över.
Inombords skrattade jag hejvilt och de hela kändes som en seger.
En enorm lycka och jag kände mig bra och duktig.
Dagen blev 100kg lättare.

Fas 4
Så här i efterhand är jag uppfylld av känslor som jag har så svårt att ta emot.
Men jag gör mitt bästa och låter mig själv må bra.
De är väl inget fel i att känna sig duktig.

/niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar