tisdag 7 februari 2012

Veckans Plussare

Denna vecka blev jag utnämnd till Veckans Plussare på G+.

De är ett forum som jag har gått mer och mer över till.
Där lägger jag upp mina bilder och tankar.
Men ibland så skriver folk så mycket bra att jag inte själv hinner med att skriva något, utan svarar på deras inlägg istället.

Jag låg i sängen och försökte få barnen att sova.
De brummade i mobilen och jag var bra sugen på att kolla va de var som hände.
Jag trodde att de var en bild eller kanske ett inlägg som hade spårat ut.
De brukar ju vara så på g+ att vissa inlägg kan ta en helomvändning och bli något helt oväntat.
En del blir irriterade men jag tycker de är underbart.
När jag väl fick lite tid över plockade jag fram mobilen.
What.... jag.... veckans plussare.
Plötsligt var den där frustrerade nattning av barnen som bortblåst.
Ja ha tänkte jag för mig själv....
Nu vill dom att jag ska göra ett tacktal.
Själv tycker jag att jag inte skriver bra så de blev ju lite nervöst.

Jag vet inte hur jag ska tacka och buga för att blivit röstad till veckans plussare.
Jag tycker inte själv att jag gör något mer än alla andra.
Men jag ska försöka berätta hur jag upplever er.

Ni är en bunte fantastiska människor som jag aldrig skulle ha kunnat träffa i verkliga livet.
Ni är för utspridda och har helt olika intressen.
Chansen att vi skulle råka träffas för att prata om hur stökigt vi har de hemma är = Noll.
Men istället visade ni upp bilder på era mardrömsvrån för att jag utmanade er.
Ostädade förråd och stökiga städskrubbar var poppis att visa upp.

Jag har träffat människor online från kalla norr till de mindre kalla söder.
Jag delar tankar och fotografering med it tekniker och recept och matbilder med Fastighetsförvaltare.
Har även gått så långt att jag gjorde 2 pärlplattor som jag Fysiskt postade med brev och frimärke för att jag i något inlägg kom på att han skulle fylla år.
När jag hade postat dom så undrade jag om jag hade gått över gränsen.
Men nä... för sån är jag.

När jag har lagt upp bilder har de verkligen kommit in bra respons om allt möjligt.
Har även fått chansen att träffa en del av fotograferna IRL.
De är ju superkul.

Ni har fått mig att se på mig själv på ett annat sätt.

Jag skulle nog kunna skriva hela dagen men de hinner jag inte....
Istället så gjorde jag en film om en dag i mitt liv... rättare sagt igår.
Snabba ryck.....
Planera, filma, lära sig ett program så jag kan redigera filmen, redigera och sen ett litet tacktal.
Så de finns säkert en hel del jag kan lära mig när de kommer till filmning.
Skärpa.... ha ha ha... men är lite sugen på att videoblogga istället...
Vad tror ni ??

Kolla gärna i Helskärm så ni får njuta av mig i sin helhet.


Sist men inte minst.... Tack :)


3 kommentarer: